آموززش پیدا کردن فایل های Cif

آموزش نرم افزار maud – نحوه پیدا کردن فایل CIF

آموزش نرم افزار maud – نحوه پیدا کردن فایل CIF | برای آنالیز XRD  به روش ریتولد نیاز هست که فایل‌های CIF مربوط به نمونه‌ای که تولید کردیم رو از اینترنت دانلود کنیم چون در نرم افزار Maud به این فایل ها احتیاج داریم.  فایل های CIF حاوی اطلاعاتی از ساختار کریستالی ماده هستن و لغت cif مخفف عبارت Crystallographic information File هست. یکی از کاربردهای این فایل ها، آنالیز الگوی XRD با استفاده از روش ریتولد هست. دراین مقاله به نحوه دریافت فایل CIF از وب سایت Crystallography.net می خواهیم اشاره کنیم.

 فیلم آموزش نرم افزار maud | پیدا کردن فایل CIF

در این آموزش نرم افزار Maud به شما آموزش می دیم چگونه وقتی می خواهید با نرم افزار Maud آنالیز کمی انجام بدید فایلهای Cif مورد نظرتون رو دانلود کنید


مشخصات فیلم آموزشی
تولید کننده: وب سایت استوایی
مدرس: محمدعلی زندی
حجم: 12 مگابایت
مدت زمان: 4:11 دقیقه
زبان:فارسی
تاریخ انتشار: 29 تیر 1397

 

نحوه جستجوی فایل Cif

بعد از ورود به سایت www.crystallography.net، یک منوی عمودی آبی رنگ در سمت چپ دیده میشه. از بخش Accessing COD Data، گزینه Search رو انتخاب کنید تا وارد صفحه جستجوی فایل های CIF بشید.

آموزش نرم افزار Maud | آموزش نرم افزار Maud
آموزش نرم افزار Maud | آموزش نرم افزار Maud

همونطور که در تصویر بالا می بینید، (شماره 2) باید عناطر تشکیل دهنده ی ماده ای که تولید کردیم رو در این بخش وارد کنیم. در بخش بعدی (شماره 3) بهتر هست که مینیموم و ماکزیموم تعداد عناصر ماده ای که می خواهیم به دنبال فایل Cif اون بگردیم  رو وارد کنیم. دقت کندید که اگر دقیقا می دونید دنبال چه ماده ای می گردید و تعداد عناصر تشکیل دهنده اون رو می دونید، این مقدر رو یکسان وارد کنید مثلا برای ماده ی SiO2 چون دو عنصر داریم (Si و O) مقدار این دو رو برابر با 2 باید قرار بدیم. و در نهایت روی دگمه Send کلیک کنید تا نتیجه جستجو نشون داده بشه.

آموزش روش ریتولد با نرم افزار Maud | سایت یونیکا
آموزش روش ریتولد با نرم افزار Maud | سایت یونیکا

محمد زندی

محمد علی زندی هستم، دانش آموخته در رشته مهندسی مواد. اطلاعات کمی دارم ولی تا اونجایی که زمان بهم اجازه بده، دانسته هام رو اینجا میذارم. امیدوارم یونیکا رو خونه ی خودتون بدونید و از بودن در این خونه لذت ببرید.


مقاله‌های من (80)محصولات من (10)