آموزش نرم افزار اکسل Excel - نام پویا

ویدئو آموزشی نرم افزار اکسل – نام پویا (3)

سلام مجدد! اولین آموزش وب سایت رو که “ویدئو آموزشی نرم افزار اکسل – نام پویا” بود رو توی این نوشته، به پایان می رسونیم. خوشحال شدید نه :) ؟

آموزش های قیلی رو دیدید یا نه؟  قبل از شروع حتما ویدئو های آموزشی قبلی رو نگاه کنید، جدی میگم! مخصوصا آموزش جلسه قبل رو یعنی “آموزش نرم افزار اکسل – نام پویا (2)” رو حتما نگاه کنید. بسیار خوب، و اما … بریم سراغ مطالب این جلسه یعنی ویدئو آموزشی نرم افزار اکسل – نام پویا (3).

 

توجه: برای دیدن این ویدئو آموزشی، باید نرم افزار Adobe Flash Player مخصوص به مرورگر تون، روی سیستم عامل تون نصب باشه.

آموزش نرم افزار اکسل Excel - نام پویا
ویدئو آموزشی نرم افزار اکسل – نام پویا

ویدئو آموزشی نرم افزار اکسل – نام پویا – بخش سوم

در بخش های 1 و 2 ، سه ویدئو آموزشی نرم افزار اکسل رو براتون قرار دادم که مفاهیم و نکات اولیه و ضروری برای ایجاد نام های پویا (Dynamic Names) رو بهتون توضیح دادم، تا اینجا تمام پیشنیاز ها آموزش داده شد که امیدوارم تمام اون 3 ویدئو رو به دقت دیده باشید؛ و از اینجا به بعد وارد بحث اصلیمون یعنی ساخت نام های پویا (Dynamic Names) می شیم. در این بخش یعنی بخش سوم، دو ویدئو داریم، ویدئوی 4 و 5. که در این دو ویدئو با استفاده از تابع OFFSET و ترکیب اون با تابع COUNTA به هدف اصلیمون می رسیم، یعنی می تونیم یک نام پویا تولید کنید و در نهایت از این نام پویا به عنوان ورودی تابع SUM استفاده می کنیم تا به صورت Real Time برای ما محاسبات رو انجام بده.

ویدئو آموزشی نرم افزار اکسل – ویدئو 4

  ویدئو آموزشی نرم افزار اکسل- ویدئو 5

بسیار خوب اولین آموزش یونیکا به اتمام رسید، فکر کنم با این 5 تا آموزش چیزهای جالبی از نرم افزار اکسل یاد گرفتید  و احتمال میدم به قدرت این نرم افزار تا حدودی پی برده باشید.

برای ساخت این آموزش از منابع زیادی استفاده نکردم، اول از همه یک ویدئو آموزشی نرم افزار اکسل به مدت 4 دقیقه از کمپانی لیندا دیدم و بعد هم یکم تو وب جست و جو کردم و از اندوخته هام هم بهره گرفتم:) تا این 5 ویدئو آموزشی رو براتون درست کنم.

امیدوارم این آموزش مورد قبول واقع شده باشه :)

موفق باشید.

لطفا هرگونه نظر پیشنهاد انتقاد و …. رو توی بخش نظرات (یعنی همین پایین) مطرح کنید.

محمد زندی

محمد علی زندی هستم، دانش آموخته در رشته مهندسی مواد. اطلاعات کمی دارم ولی تا اونجایی که زمان بهم اجازه بده، دانسته هام رو اینجا میذارم. امیدوارم یونیکا رو خونه ی خودتون بدونید و از بودن در این خونه لذت ببرید.


مقاله‌های من (80)محصولات من (10)

6 نظر برای ویدئو آموزشی نرم افزار اکسل – نام پویا (3) ثبت شده

  1. سلام
    دوست عزیز ممنون واقعا زحمت کشیدید.اگه در مورد رسم نمودارهای پیچیده و مشکلات مربوط به اونها مطالبی بذارید خیلی عالی میشه.موفق و سربلند باشید

    1. سلام دوست گرامی، خواهش میکنم. متوجه نشدم چجور نمودار هایی مد نظرتون هست ولی تا چند ماه آینده آموزش های جدیدی از نرم افزار اکسل روی یونیکا قرار میگیره. امیدوارم درخواست شما رو هم پوشش بده. موفق باشید.

  2. سلام . آموزش های عالی دارید . اگر ممکنه آموزش محاسبه تنش تسلیم با اکسل را هم بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

پر کردن تمام موارد زیر الزامیست