رابطه اعداد و طبیعت

رابطه اعداد و طبیعت

امروز یک ویدئو 3 دقیقه ای و بسیار جالب با نام رابطه اعداد و طبیعت براتون آماده کردم. من این ویدئو رو پارسال توی گردهمایی بچه های ریاضی دانشگاه صنعتی شیراز دیده بودم  و خیلی ازش خوشم اومده بود ولی خودم نداشتمش، چند روز پیش به صورت اتفاقی این ویدئو رو توی اینترنت پیدا کردم و تصمیم گرفتم توی یونیکا قرارش بدم تا شما هم آن روی دیگر ریاضیات رو ببینید و با زیبایی هاش آشنا بشید.

ابتدا فیلم با “سری فیبوناچی” شروع میشه و ارتباط اعداد، ریاضی و هندسه رو با طبیعت نشون می ده. به شدت بهتون پیشنهاد می کنم این ویدئو رو ببینید، چون به احتمال خیلی زیاد  از رابطه اعداد و طبیعت لذت خواهید برد.

رابطه اعداد و طبیعت
رابطه اعداد و طبیعت

اسم اصلی این کلیپ زیبا Nature by numbers هست که بهترین ترجمه ای که تونستم براش پیدا کنم، رابطه اعداد و طبیعت بود. این ویدئو توسط یک سری تئوری های ریاضی ساخته شده که در لینک زیر می تونید مطالب مربوط به این تئوری ها رو مشاهده کنید.

The theory behind this movie

مشاهده ویدئوی رابطه اعداد و طبیعت

توجه: برای دیدن این ویدئو آموزشی، باید نرم افزار Adobe Flash Player مخصوص به مرورگر تون، روی سیستم عامل تون نصب باشه.

 

کلمات کلیدی
شگفتی طبیعت با اعداد , ریاضیات , ریاضی , طبیعت

منابع

www.etereaestudios.com/docs_html/nbyn_htm/about_index.htm

ویدئو از وب سایت یوتـیوب

محمد زندی

محمد علی زندی هستم، دانش آموخته در رشته مهندسی مواد. اطلاعات کمی دارم ولی تا اونجایی که زمان بهم اجازه بده، دانسته هام رو اینجا میذارم. امیدوارم یونیکا رو خونه ی خودتون بدونید و از بودن در این خونه لذت ببرید.


مقاله‌های من (80)محصولات من (10)