این آموزش از سایت یونیکا درباره معرفی نحوه تعریف متغیر پایتون است. در برنامه نویسی، متغیر یک مقدار هست که در جایی از حافظه به صورت موقت ذخیره میشه و با توجه به شرایط میتونه تغییر کنه. به عنوان مثال وقتی می خوایم از کاربر دو عدد رو دریافت کنیم و بعد اون اعداد رو با هم جمع کنیم باید دو متغیر ایجاد کنیم و اعداد رو درون اون دو متغیر قرار بدیم. اگر آموزش قبلی که درباره تنظیم محیط IDE برای برنامه نویسی به زبان پایتون بود رو ندیدید حتما نگاهش کنید. در آموزش بعد به معرفی متغیرهای عددی و عملگرها میپردازیم.
آموزش تصویری تعریف متغیرها در پایتون
نحوه ایجاد متغیرها در پایتون
بر خلاف زبان های برنامه نویسی دیگه، در زبان برنامه نویسی Python نباید نوع متغیر رو تعریف کنیم. در پایتون یک متغیر زمانی ایجاد می شه که در همون ابتدای کار یک مقدار به اون متغیر اختصاص داده بشه. در اولین مقدار دهی، نوع متغیر به صورت خودکار تعیین میشه. این امکان در پایتون وجود داره که نوع متغیر ها رو بعد از تعیین شدن، تغییر بدیم. به مثال زیر دقت کنید.
x = 4 # x is of type int x = "Sally" # x is now of type str
قوانین تعریف نام متغیر پایتون
یک متغیر می تونه یک نام کوتاه (مانند a یا b) داشته باشه یا اینکه به صورت یک عبارت یک یا چند کلمه ای به هم چسبیده تعریف بشه مثل studentList یا student_list. برای تعیین نام متغیر یکسری قوانین رو باید رعایت کنیم. قوانین برای تعریف متغیرهای پایتون عبارتند از:
- نام متغیر باید با یک حرف یا کاراکتر آندرلاین شروع شود
- نام متغیر نمیتواند با یک عدد شروع شود
- یک نام متغیر تنها می تواند شامل کاراکترهای عددی و حروف و علامت آندرلاین باشد.
- نام متغیر حساس به حروف کوچک و بزرگ است مثلا متغیر student با Student متفاوت هست.
دستور print در پایتون
برای نمایش دادن مقادیر ذخیره شده در متغیرها باید از دستور print استفاده کرد
x = "awesome" print("UNICA is " + x)
واقعا خسته نباشید و خدا قوت چقدر جالب و روون و خوب درس میدید عالی واقعا فقط ای کاش آموزش ها سریعتر گذاشته بشه پولی هم باشه مشکلی نیست من حاضرم پرداخت کنم ممنون بابت زحمتتون عالی بود
سلام دوست عزیز. ممنونم از نظر انرژی بخشتون. قرار هست حداقل 13 فیلم آموزشی به صورت رایگان توی سایت قرار داده بشه که ضبط این فیلم ها انجام شده. حتما در اسرع وقت این آموزش ها رو روی سایت قرار می دم.