متغیرهای رشته ای در پایتون

متغیرهای رشته ای در پایتون

در تمام زبان های برنامه نویسی متغیری وجود داره که میشه متن ها و عبارت ها رو در اون ذخیره کرد. این نوع متغیر ها رو با نام متغیر های رشته ای می شناسن. متغیرهای رشته ای در پایتون همانند زبان های دیگر برنامه نویسی هست. برای مقدار دهی متغیرهای رشته ای باید عبارت مورد نظر رو بین سینگل کوت (‘) یا دابل کوت (“) قرار داد. در آموزش قبل با متغیرهای بولین آشنا شدید. اگر هنوز آموزش قبل رو ندید بهتر هست اول آموزش متغیرهای بولین رو تماشا کنید.

از کاربردهای متغیر های رشته ای میشه به پیغام خوشامد گویی بعد از ورود به سایت ها اشاره کرد. به این پیغام خوشامد گویی توجه کردید؟ اسم شما در یک متغیر رشته ای ذخیره میشه و پیغام “خوش آمدید” هم در یک متغیر دیگه ذخیره میشه. این دو متغیر رشته ای کنار هم قرار میگیرن و پیغام مورد نظر به نمایش در میاد.

آموزش تصویری متغیرهای رشته ای در پایتون


مشخصات فیلم آموزشی
تولید کننده: وب سایت استوایی
مدرس: محمدعلی زندی
حجم: 15 مگابایت
مدت زمان: 7:27 دقیقه
زبان:فارسی
تاریخ انتشار: 26 شهریور 1397

توضیحاتی بیشتر درباره متغیرهای رشته ای در پایتون

متغیرهای رشته ای در پایتون به روش های مختلفی می تونن کنار هم قرار بگیرن. یکی از این روش ها استفاده از علامت جمع هست جالب این هست که از علامت ضرب هم می تونید استفاده کنید. اگر چند متغیر داشته باشیم، با استفاده از علامت + می تونیم اون ها رو به هم متصل کنیم. مثلا در مثال بالا دو متغیر va1 و var2 را داریم. برای متصل کردن این دو متغیر از علامت + استفاده شده و بین این دو متغیر هم از کاراکتر فاصله استفاده شده تا این دو عبارت مجزا، در هنگام نمایش با یک فاصله از هم چاپ بشن. اگر قصد این رو داشته باشیم که متغیر ما به تعداد دفعات مشخصی تکرار بشه می تونیم از علامت * استفاده کنیم. این مورد رو خودتون می تونید بررسی کنید.

var1 = 'UNICA'
var2 ='is awesome!'
# استفاده از علامت به علاوه
result = var1 + ' ' + var2
print(result)
# استفاده از علامت ضرب
result = var1 * 3
print(result)

گردش در شهر پایتون

این آموزش بخشی از دوره آموزشی رایگان پایتون با نام گردش در شهر پایتون هست. در این آموزش از بسته گردش در شهر پایتون با متغیرهای رشته ای یا string در پایتون آشنا می شوید. متغیرهای رشته ای کاربرد های زیادی دارن. تمام نوشته ها و پیغام های متنی می تونن از نوع متغیرهای رشته ای باشن. با آموزش های پایتون در سایت یونیکا همراه باشید.

محمد زندی

محمد علی زندی هستم، دانش آموخته در رشته مهندسی مواد. اطلاعات کمی دارم ولی تا اونجایی که زمان بهم اجازه بده، دانسته هام رو اینجا میذارم. امیدوارم یونیکا رو خونه ی خودتون بدونید و از بودن در این خونه لذت ببرید.


مقاله‌های من (80)محصولات من (10)

8 نظر برای متغیرهای رشته ای در پایتون ثبت شده

  1. ممنون واقعا بهترین سایت اموزشی رو دارین
    من خیلی مشکل داشتم تو این زبان (دانشجو نرم افزار).مرسی برای توضیحات مفیدتون .

  2. این کد:

    var1 = ‘UNICA’
    var2 =’is awesome!’

    # استفاده از علامت به علاوه
    result = var1 + ‘ ‘ + var2
    print(“result”)

    # استفاده از علامت ضرب
    result = var1 * 3
    print(“result”)

    اشتباهه لطفا درست کنید.

  3. سلام من میخوام هکر حرفه ای بشم میشه یه منبع خوب برای اموزش از صغر معرفی کنین ک خیلی ساده اموزش داده؟

دیدگاهتان را بنویسید

پر کردن تمام موارد زیر الزامیست